Resan har börjat

En kommentar
Sådäraja, nu sitter vi i bilen mot Sthlm. På torsdag lyfter flyget mot Toronto, Kanada, med ett mellanstopp på Island! Sedan ca 4 h buss till North Bay, staden jag ska bosätta mig i de närmsta ca 4 månaderna. Detta är så spännande och utmanade. Jag tror inte jag riktigt förstått vad jag ger mig in på och tycker nästan att det är lite jobbigt, jag menar varför åka iväg någon annan stans när jag trivs så himla bra i Kalmar och varför studera på ett annat språk när jag tycker det svenska facklitterära språket är svårt nog (om det ens är så man kan uttrycka det?)? Sedan tänker jag efter och förstår exakt varför jag gör detta, jag älskar utmaningar och jag blir så oerhört stolt över mig själv när jag tar mig igenom dem. Det mesta för något gott med sig, oavsett utgång. Denna utmaning är sjukt stor för mig, jag menar jag började ju att böla i 7:an när vi fick ny mattelärare som jag inte fattade ett skvatt av. Det var ju också snäppet svårare matte men matte var ju min grej och när jag inte förstod så höll jag på att lägga av med det helt. Matteläraren pratade med mig och det var inte henne det var fel på utan det var snarare mina förväntningar som hade fel fokus. Jag kan inte förvänta mig att jag ska förstå allt på en gång och jag kan inte vara bäst på allt.
Det är såklart inte den enda gången jag känt så, det har hänt miljontals gånger sedan dess. Så jag ska försöka hålla rätt fokus så kommer nog detta att gå vägen också!
Detta ska bli en sån himla spännande upplevelse!
Packa rätt, packa lätt ;p

 
1 Systeryster:

skriven

Är så stolt över dig! Det kommer bli en fantastisk resa och det ska bli så kul att följa den :D