Installation

2 kommentarer
Nu har jag installerat mig något så när. Jag kom fram halv elva igår kväll efter att ha åkt ca 4 timmar med northern airport service, en minibuss från Toronto till North Bay. Var en supermysig dam som ledde mig ut till bussen, första riktiga välkomnandet och hon gjorde det SÅ bra. Busschaffören var supertrevlig och sista biten pratade vi lite om Kanada vs Sverige och även ytterligare en utbytesstudent från Mexiko var med. När vi kom fram till mitt boende så var ingen där och busschaffören var så vänlig och ringde de nummren som jag hade med mig, den ansvarige kom sedan efter några minuter så allt gick superbra!
Som alltid när jag åkt utanför Sveriges gränser upplever jag att standarden är en helt annan, samtidigt som det faktiskt är svårt att slå "hemma" såklart, där har jag ju det så som jag vill ha det. Rummet kändes som en cell med det starka lysrörsljuset och det luktar annorlunda i det gemensamma utrymmmet för oss fyra som kommer bo i denna lägenheten. De andra tjejerna är inte här än, de kommer imorgon eller på söndag förstod jag det som och har bott här en termin redan.
 
Lite saker som kanske är av intresse, haha.
- Det är varmare här än det var i Stockholm när jag åkte
-  Stolen jag har är som någon typ av halvdan gungstol så jag tror jag ska tippa bakåt varje gång jag lutar mig, haha.
- Alla affärer verkar så himla stora, alltså stora komplex så det är som ett stort kungens kurva överallt där man måste åka bilen från byggnad till byggnad. Blir intressant att se mer av staden senare för detta gör att allt bara ser ut som ett enda stor industriområde tycker jag.
- Jag måste hitta en lampa att ha i mitt rum och nått att klutta upp på väggarna och kanske en växt, så kanske det känns lite bättre.
 
 
 
 
 
1 pälsen :

skriven

Hihi nästan felfri resa alltså, Du hade rätt, tur att det inte sket sig mer. Härligt att resan gick bra. Jag tycker rummet ser gulligt ut, du får mysa till det bäst du kan! Snön ba fortsätter vräka ned här. Hoppas du får mer vinter och lär dig orientera dig i "industriområdet". Lööv 💕

2 Systeryster:

skriven

Härligt :) Ska bli så spännande att följa dig 😘