Sista stoppet: Toronto! Also with the English version ;).

Kommentera
Det bästa stoppet på hela resan var Toronto. Mycket på grund av Niagarafallen men också för att det började bli vår de sista två dagarna. Vi hittade till rätt plats åter igen och möttes av en väldigt vänlig värd, Rory. Det första vi gjorde var att gå till CN-tower. Det var en lång dag där vi gick största delen av tiden så med ömma fötter nöjde vi oss med middag i lägenheter och förbereda inför morgondagens trip till Niagarafallen. Niagarafallen var bland de bästa sevärdigheterna under resan, utan tvekan! De var mäktiga, trots att de tydligen inte är så stora under denna tiden på året. Som Filippa sagt så var det konstigt med ett "litet Las Vegas" mitt i denna fina miljö. Tillbaka i Torotno besökte vi mat-marknade som var så sjuuukt bra, mycket bättre än den vi tipsades om i Montréal. Jag blev förälskad i den. Sista dagen gick vi åt andra hållet på den gatan vi bodde och hittade den BÄSTA second-hand butiken någonsin. Jag fyndade två par shorts och en Sundin-jersey (!!!). Vi hittade också den Indiska restaurangen vår värd tipsat om och det var supergod mat.
 
Ea var så sjukt duktigt som lyckades skriva en hemtenta under sista dagarna, stolt! Vi krönte även oss själva till fullfjädrade parkeringsskyltsmästare efter en vecka utan p-bot och större delen gratisparkeringar!
 
Det var sorgligt att säga hejdå till Ea på flygplatsen, jag ville följa med honom ärligt talat. Jag saknar Sverige otroligt mycket. Min lägenhet, vänner, svenskt plugg och AK. Det är dock inte lång tid kvar här och jag börjar greppa mer och mer. Nu börjar även mina två praktiska kurser: Core och Yoga! Det behöver jag ta upp igen, det saknas i min vardag då jag utövade både Core och Dynamic flex regelbundet hemma. Jag är rädd för att tyngdlyftningen inte går som planerat men jag får se till att få ännu mer kvalité på det jag gör och ta vara på den tiden jag hinner med. Mitt första mål är att klara studierna, därefter kommer SM-kvalet.

 
ENGLISH FOR YOU JANET!!!! ;) And ofcourse you other sweeties that klick into my blog even that you know I haven't been writing on english. Be patient about my english ;p.
 
My favorite place this road-trip was Toronto. Much because of the Niagara falls but also because it started to be spring there the last two days. We found our way once again and got a very friendly welcome from our host, Rory. The first thing we did was to visit the CN-tower. It became a really long day with walking aorund so we where pleased to prepare food back at the apartment and starting to plan our Niagara-trip for the next day. Niagara falls was among the best places on this trip, it was powerfull even though they apperently are pretty small this time of the year. As Filippa told me, it's kind of wierd that they have this "mini Las Vegas" in the middle of this beautiful nature. Back in Toronto we visited a great food-market, much bigger then the one we where told to visist in Montréal. I was inloved in that food-market! The last day we walk the other way of the street we where living on and we found the BEST vintage store ever!!! I got two shorts and a jersey with the name Sundin on it (!!!). We also ate the best indian-food that our host recomended to us of.
 
It was so good of Ea that he accomplished his paper in time at the same time as we did this trip, I'm proud of you! We also crowned ourselfs to the best of finding free-parking and the masters of not getting any parkingtickets!
 
It was so sorrowfully to leave Ea on the airport at the last day. Honestly, I wanted to follow him. I miss Sweden so much. My apartment, friends, swedish studies and my homeclub for the weightliftingtraining. Although, it's not that much time left here and I've started to get things clearer now. My practical corses starts now too: core strengh and Yoga! It's good because I have to pick that up again since I practiced it a lot back home. I'm afraid that my olympic weightlifting doesn't turn the way I want to but then I have to get more quality on every set and focus on the times I make it. My primarly goal is to pass in the courses, my second is to qualify for our national games. I have to focus on that.
 
 
 
 
Här står vi under fallen och i detta fönster har fallet frusit närmst berget. Coolt.
 
Det ena fallet från sidan.
 
Vi besökte även ett fjärlisakvarium nästintill fallen, sååååå fina och fridfulla. Som jag sagt tidigare, om jag fick välja att vara ett djur för en dag skulle det nog vara en fjäril. 
 
 
 
Ea fick mycket bättre bilder på fallen men jag kan bjuda på denna i alla fall.
 
Marknaden <3
 
 
 
Second-hand butiken.
Sundin-tröjan ;D
 
Vi satte ett lås på LOVE skylten som jag visade i tidigare inlägg. Tack Ea för denna resa, massa kärlek till dig!
We put a locker on the LOVE sign as I showed in previous article. Thank you Ea for this trip, a lot of love to you!