Min resumé av 2017

Kommentera
 
 
 

Året började med en flytt, äntligen fick vi en lägenhet att dela på tillsammans. Det har gått så himla bra, även fast vi känner att vi drar oss mot landet, ett hus hade varit drömmen…Självklart var det mycket studier också men väl motiverat, snart var det dax för examen.

 

Jag lärde mig mer om entreprenörskap och det var en kurs jag länge väntat på och som verkligen höll måttet, känns som en guldklimp i min resväska. Tillslut tog jag min efterlängtade kandidatexamen i idrottsvetenskap, så otroligt fantastiskt! Så mycket jag lärt mig och insett att jag vill lära mig.

 

Mycket tid har spenderats i överskog hos min kära mamma och Glen, som ett alldeles fantastisk landställe, fast bättre. Många utflykter har det blivit, tack EA för att du är lika äventyrslysten som mig.

Därtill kvalade jag åter igen till SM i tyngdlyftning, jag började trilskas med skador men kunde ändå genomföra tävlingen. Jag lyckades även rycka min egen kroppsvikt under en tävling, superkul! Bilden på mig är tagen av deca text & bild.

 

Regionlabbet tog sig på en nystart vilken var superkul att vara med på! Fler arbeten som jag varit delaktig i är även för Linnéuniversitetet där jag drivit projektet för enalumniundersökning samt assisterat i friluftslivskurser, det har gjort att jag växt en hel del och fått med mig användbara erfarenheter.

 

Jag har även såklart haft en fot med i vårt kära försvar,  till hösten blev det ännu mer av detta, men med mer ansvar, även det väldigt utvecklande. Jag trodde till och med ett tag att vi skulle förflytta oss upp till Boden, men så blev det inte som ni säkert redan vet. Alla turer upp till Stockholm har dock gjort att jag kunnat träffa min familj och kära vänner mycket mer!

 

Via Eleiko education skaffade jag mig licens som personlig tränare och styrketränare, ett ypperligt tillfälle att använda min teoretiska kunskap ihop med det praktiska. Ännu en gång stod jag ödmjuk till att jag alltid kommer ha något att lära mig. Träningslägret jag och Markus anordnade för Södra götalands tyngdlyftningsförbund fungerade ypperligt och det kändes superroligt att arrangera med tanke på allt jag sugit åt mig under entid.

 

När jag blickar tillbaka så inser jag vad sjuinihelsike mycket jag gått igenom, att jag verkligen måste ta den tid jag tar nu att reflektera, precis som jag påbörjat med karriär-coachningen jag gått igenom. Varför gör jag detta och vad vill jag?

Något jag är definitivt säker på är att jag gör sådant jag tycker är roligt, utmanande och utvecklande. Allt behöver inte alltid vara så himla solklart, låt mig själv må bra bara.