Ett år utan snö är som att äta ouppvärmd dygnsstat.

Kommentera
VI KOMMA TILL UTANSJÖ TILL JULEN!
 
Jag vet inte hur många gånger jag ringde upp till mamma och frågade om snön låg kvar under den veckan innan vi åkte upp. Snö är det jag vill ha under vintern, minst en gång. Annars blir det som fel i årstiderna i kroppen. Då är det som att det är sådär mellanljummet året om utan ombyten, som att alltid gå runt med morgonrocken dag ut och dag in utan att byta kläder, tillslut vet man inte vilken dag det är. Eller som att äta ouppvärmd dygnsstat under en övning (helst någon man inte är sådär jätteförtjust i, som tuna pasta...), det funkar men man går runt lite sådär småmissnöjd varje gång det ätits. Nej, nej, nej, avbryt! Jag vill ha snö i min årscykel.
Och snö blev det! Alltså jisses, vi blev insnöade kan man säga. Fantastiskt.
Innan norrland bjöd på vinterskrud var vi också hos min pappa och firade med syskon med respektive och barn!
Jag låter bilderna få tala sitt.

Rekade julmarknad i gamla stan och käkade, mysigt att få turista i stan!
 
SötLucas med Ugglan jag virkade till honom.
 
 
Skoterkörande blev det å! 
 
 
 
 
Sen hann vi dra o pimpla innan det blev alldeles för mycket snöande.
 
EA vågade inte gå ut längre på isen så han fick sitta i skuggan medan jag satte mig i solen, han som är dumfeg lr jag som är våghalsig?
 
Fåglarna ska ju ha sitt, massor av blåmesar och talgoxar! Denna blåmes posade lite med ansiktet mot mig.
 
 
Glen, den sköningen. Sprang upp och ner i backen med skyveln innan vi skulle åka. Vilken klippa, du ville väl inte att vi skulle bli kvar där, hehe. Men med en gamal s80 och 195' däck kommer vi upp för vilken backe som helst, vill jag tro i alla fall.
 
Nu är det snart dax för ett nytt år, som jag vill ska gå åt det givmilda och målinriktade hållet. Jag ska våga göra fel, ta emot hjälp och leva mitt liv.