Kanadensiska familjen

Kommentera
Det har varit en toppenhelg. I fredags var det tjejkväll hos en student som har ett litet ansvar över oss utbytesstudenter, spelade spel och åt så jag fick ont i magen. Lördagen vaknade jag upp med halsont men var ändå ute på en solskenspromenad som förra blogginlägget inledes med. Senare på kvällen så plockades jag upp av Stephanie (en klasskompis) och henns pojkvän för att sedan bege oss till hennes föräldrar som bjöd på mat och sedan skulle vi ha en bonfire med "sliding och skidoing". Jag undrade bara om det var så att det var läge att ta på sig bra med kläder för viste inte riktigt vad "sliding och skidoing" var, haha. En vän till Stephanie och hennes pojkvän dök också upp. Familjen var verkligen supertrevliga och det var roligt att få se lite av "landet" här, lite som hemma. Efter middagen gick vi ut och insåg att "skidoing" är att åka snöskoter, hahahaha. "Sliding" är att åka pulka/stjärtlapp (eller som vår familj säger, åka räkost). Så det blev lätt den bästa kvällen jag haft här, så sjukt mysigt! Hennes föräldrar kom och gav oss sällskap senare vid lägerelden och även hennes mormor och morfar kom som var så goa. Jag tänkte bara: det är ju detta jag vill uppleva här och nu fick jag det, redan efter 2 veckor!!! 
Jag tackar Stephanie tusen gånger om för den upplevelsen.
 
- De gör "Smars" över elden, tydligen gör vi det i Sverige också men jag är väl för gammal för att veta vad det är...
- Fick smaka "Spider-hotdog"
- Jag såg ett stjärnfall dessutom!
- Fått tag på "coach Larry", ska dit på tisdag och han vill ta kort på oss två då jag är svensk, det var jätteviktigt tydligen, hahaha. Han verkar känna folk från Eleiko i Halmstad.
- Skulle i gengäld göra en smörgåstårta till den kanadensiska familjen, pappan ville försäkra sig det minst 20ggr under kvällen, haha.
- Kom nyss hem från en multi-födelsedagsmiddag nere på stan med alla utbytesstudenter, mys!
 
 
Tack för alla stöttande ord jag fick efter förra inlägget, det värmer att ni tror på mig och stöttar mig <3