Uppföljning delmål 1

Kommentera
 
Då var det dax för uppföljning av mitt första delmål:
Ryck 55 kg, stöt 61 kg, vikt 63 kg. Skadefri. 8 strikta chins.
 
Jag har lyckats 3 1/2 av 5 (om jag nu delar upp det i 1/2 uppnått, haha)! 56kg ryckte jag upp på en träning, om än säkert inte godkänd på tävling men det kom upp! Det har gått över förväntan med stötarna, har till och med hunnit stöta 70kg på tävling vilket känns otroligt tryggt och jag är supernöjd. Min ingångsvikt på denna tävling var 63,8kg vilket gör att jag ger mig en 1/2 uppnått mål på denna, jag vägde ju 63, fast lite över. Detta kommer jag fortsätta kämpa med då min kropp skulle må så mycket bättre av det och jag vill vardagligen kunna väga 60kg i slutändan. Detta tar jag sakta men säkert så jag inte faller tillbaka. Skadefri har jag varit, i alla fall i den mån att jag inte varit begränsad på något sätt, det är riktigt härligt. Chinsen har jag inte testat faktiskt därför vet jag inte, men för ungefär 4 veckor gjorde jag ett test då jag gjorde 7 strikta och har fokus på att bli bättre så målet är greppbart ändå.
Mitt stora mål inser jag att jag kanske måste ändra, som t.ex 60kg i ryck är mer realistiskt och 80kg i stöt känns inte allt för långt bort heller. Detta går dock från dag till dag och jag får stå fast vid mitt första mål och sikta högre!
Tävlingsnerverna var ändå bättre på senaste tävlingen, Lisa coachade min uppvärmning vilket kändes bra och också att jag gick ut bland dem sista gav mig lite självförtroende!
 
VG på Anatomi tentan också, nu inväntar svar på fysiologin så får jag se om jag behöver ha ångest eller inte då, men först: LEDIG DAG!! :D
 
Rycket på 52 kg på tävlingen.