I morgon drar det igång

Kommentera
Det har varit en toppenvecka, som kanske har märkts av de uppdateringarna som gjorts. Från senast så har jag åkt hundspann, haft pizza-middag, kollat volleyboll och basketboll, haft min första kurs (Winter camping) där jag bland annat byggt en snögrotta och spelat snöfotboll. Nu blir det säkerligen lugnare på eventfronten och desto mer fokus på pluggandet. Jag fasar verkligen för biomekaniken, kommer jag klara matematiken? Återtår att se...
 
- Alltid undrat vad de klickande ljuden står för i några av de afrikanska språken och har nu fått veta att de är ljud för vissa bokstäver, så simpelt!
- De ska finnas en tyngdlyftarklubb i stan, säger en nyfunnen kanadensisk vän som kommer härifrån. Jippi!
- Jag älskar att vara utomhus, helgens kurs har varit underbar mestadels för att jag fått vara ute men också för att jag fått smygstarta att träffa blivande klassisar.
- De blandar vikt-, längd-, grad- och mängdtermer hur som helst...
 
Quinhzee, som jag, John, Devan och Jayden byggde ;D. Vi skulle åkt till Wendigo lake men bussen tog sig inte upp för backen efter en timmes körande, så vi fick dystert nog vända tillbaka till universitet och använda oss av skogen som finns baktill. Fungerade bra men det resulterade i att typ ingen sov i snögrottorna vilket gjorde att jag skippade det också, tyvärr.
 
Nufies (tror jag att det stavas..) Som vi tydligen kallas, vi som studerar typ idrottsvetenskap.